Räckviddshetsen på Linkedin

För tillfället råder det på vissa håll en slags räckviddshets på Linkedin. Det pratas VÄLDIGT mycket om hur man ska få så många visningar och nå ut till så många som möjligt, kanske lite som det var på Facebook och Instagram för några år sedan.

Så jag tänkte att jag skulle ge mig in i getingboet med mina egna tips på hur man når ut på Linkedin. Det var iallafall det min måndagsvideo handlade om idag. (varje måndag postar jag en ny video på Linkedin). Och lite otippat så skapade jag också lite debatt, inlägget jag skriver i videon är just nu uppe i över 8 000 visningar och 100 kommentarer (!).

Så jag tänker att jag såklart delar med mig av videon här också. För er info så tycker jag Linkedin är en jättebra kanal att bygga sin business på, för mig som hellre uttrycker mig i tal än i bild är det en mycket bättre kanal än Instagram, men smaken är som baken. Men är man sugen på att komma igång med Linkedin bjuder jag på några tips. Orkar du inte kolla videon kommer de tre bästa tipsen för hur man skapar engagemang på Linkedin här:

RELEVANS, RELEVANS, RELEVANS

Men nu ska jag sluta textkräkas och bjuda på veckans måndagsvideo. Varsågoda!